آغاز برنامه‌های ستاد ملی جوانان و نخبگان وزارت جهاد کشاورزی در دهه فجر

آغاز برنامه‌های ستاد ملی جوانان و نخبگان وزارت جهاد کشاورزی در دهه فجر

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور جوانان و نخبگان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و براساس سیاست‌های کلان ابلاغی نظام جهت هدفمند و نظام‌مند کردن فعالیت‌های جوانان و نخبگان وزارت جهاد کشاورزی، ستاد ملی جوانان و نخبگان وزارت متبوع با هماهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به مناسبت دهه مبارک فجر برنامه “نشست و هم‌اندیشی مقامات ارشد وزارت جهادکشاورزی با محققان و پژوهشگران دانشگاه‌ها” را در سراسر کشور برگزار می‌کند.

مجتبی اخوان ارمکی افزود: همچنین مقرر شده است، برنامه بازدید ویژه دانشجویان و نخبگان حوزه کشاورزی و منابع طبیعی سراسر کشور از دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی صورت پذیرد.

وی هدف از اجرای این برنامه‌ها را فرصتی برای ارتباط‌گیری دانشجویان با محققان بخش تحقیقات و اجرا اعلام و خاطرنشان کرد: این ظرفیت امروز در جوامع علمی وجود دارد؛ امروز در دانشگاه‌ها می‌توان به جوانان نخبه، علمی و فناور در تمام رشته‌ها اعتماد کرد و با تعهد و مسوولیتی که در جوانان سراغ داریم می‌توان مسوولیت‌های مختلف اجرایی و تحقیقاتی را به آنها واگذار کرد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور جوانان و نخبگان در عین حال گفت: جوانان همچنان که در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب نقش مهمی داشتند در طول چهل سال نیز در تحقق اهداف انقلاب نقش بی‌بدیلی ایفا کردند و اکنون نیز باید نقش محرکی در پیشبرد اهداف انقلاب و بیانیه گام دوم نقش ایفا ‌کنند.

وی افزود: نقش نیروی جوان انقلابی و متعهد به مدیریت جهادی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بسیار مهم و اساسی است، اگرچه بیانیه خطاب به همه آحاد مردم آمده است اما روح اصلی آن خطاب به جوانان و نخبگان است.

اخوان ارمکی با بیان این که جوانان سرمایه اصلی کشور هستند و توفیقات ملت ایران در عرصه‌های مختلف مرهون ایمان قوی، اراده و حضور فعال آنان بوده است، تصریح کرد: در هر مقطعی که به جوانان اعتماد شد، شاهد جهش‌های بلند در پیشرفت و تعالی جامعه بوده‌ایم.

وی بیان کرد: جوانان و نخبگان امروز نقش بی‌بدیلی در جامعه دارند و می‌توان از آن‌ها انتظار داشت با تجربه‌گیری از گذشته برای آینده برنامه‌ریزی کنند.

 

 

نقل و نشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است.