ایجاد بیش از ۱۳۱ هزار شغل با افتتاح طرح‌های کشاورزی دهه فجر

 

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در وزارت جهادکشاورزی از ایجاد نزدیک به ۱۳۲ هزار شغل با افتتاح ۴ هزار و ۹۱۹ طرح کشاورزی در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، فاطمه زارعان اظهار کرد: وزارت جهادکشاورزی در دولت مردمی، مصداق بارزی از شعار کار و فعالیت است و در دهه مبارک فجر کارنامه خوبی از ایجاد اشتغال و طرح‌های توسعه‌ی کشاورزی را به محضر مردم شریف ایران ارایه می‌کند.

وی تعداد پروژه‌های قابل افتتاح دهه فجر را ۴ هزار و ۹۱۹ پروژه بر شمرد و گفت: سراسر میهن اسلامی در این ایام شاهد رشد و توسعه کمی و کیفی کشاورزی خواهد بود و این صنعت با ایجاد ۱۳۱ هزار و ۸۲۷ شغل و ۲۸۱ هزار و ۵۰۲ خانوار بهره‌مند صفحه جدیدی از تلاش دولت مردمی ورق خواهد خورد.

مشاور وزیر جهادکشاورزی اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها را ۴۰۰ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: باغبانی، صنایع کشاورزی و شیلات و آبزی‌پروری به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از نظر اعتبارات هزینه شده به خود اختصاص داده‌اند.

فاطمه زارعان همچنین گفت: بخش آب و خاک با ۲ هزار ۸۴۹ پروژه قابل افتتاح، رتبه اول،باغبانی با ۶۲۹ پروژه، رتبه دوم و منابع طبیعی با ۳۵۵ پروژه رتبه سوم را دارد.

 

نقل و نشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است.