افزایش عملکرد محصولات پاییزه در خوزستان نیازمند برنامه ریزی

 

ربیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به اینکه امکان افزایش سطح زیر کشت پاییزه وجود ندارد در تلاش هستیم عملکرد محصول در واحد سطح را افزایش دهیم.

مجید نبی پور در حاشیه جلسه ستاد فنی زراعت، اظهار کرد: خوزستان انبار غله کشور است و نگاه دولت به بخش کشاورزی استان ویژه است.

وی افزود: با توجه به اینکه امکان افزایش سطح زیر کشت پاییزه وجود ندارد در تلاش هستیم عملکرد محصول در واحد سطح را افزایش دهیم و در همین راستا موانع افزایش تولید از جمله آفات و بیماری‌ها را شناسایی و جهت پیشگیری از این موانع برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از جهاد کشاورزی خوزستان، نبی پور بیان کرد: زمان استفاده و کیفیت نهاده‌ها در افزایش عملکرد بسیار موثر خواهد بود. به همین دلیل با اجرای برنامه‌های آموزشی و انتقال یافته‌ها کشاورزان را برای رسیدن به این اهداف یاری خواهیم داد.

وی با اشاره به توزیع مطلوب کودهای موردنیاز کشاورزان در استان گفت: فقط ۱۰ درصد از کودهای اختصاص یافته در انبارها باقی مانده است.

نبی پور با اشاره به اجرای آبیاری زیر زمینی به صورت پایلوت در استان گفت: روش زیرزمینی در حال حاضر در باغات استفاده می‌شود و در صورت موفق بودن این طرح، در مزارع نیشکری به اجرا درخواهد آمد.

 

آخرین اخبار

محل تبلیغات

نقل و نشر مطالب با ذکر منبع بلامانع است.